21 Mayıs 2011 Cumartesi

Küpe Takan Erkekler

bugün içlerine dahil olduğum gencolar. yaklaşık 10 yıldır takmıyordum. çünkü bir zamanlar bir duruştu bir erkeğin küpe takması. saçlarını uzatması. üniversite birinci sınıftayken küpe taktığı, saçları uzun olduğu için reisler tarafından bin defa kenara çekilmiş bir adam olarak söylüyorum.
bir zamanlar küpe takmak, saç uzatmak bir erkeğin duruşuydu. ben en azından "özgürlük" diyordum buna.
hatta başörtü yasağı ile ilgili kağıt sınıfta elden ele dolaşırken yıl ya 2001'di ya da 2002, hiç unutmam işte o gün o kağıda "başörtü yasağı nedeni ne olursa olsun gerçek bir yobazlık ve örümcek kafalılıktır" diye düşünüp başörtü yasağının kalkması için imzamı bastığımda benimle birlikte 38 kişilik sınıfta sadece tunceli'li dostum deniz'in olduğunu. cemaatçiler ve en azılı komünist takılanlar ise kağıda bakmaya bile çekiniyorlardı.

abisi özel tim olan deniz'le ben o gün okulla tüm bağımızın kopmasını risk edip o kağıda imzamızı basmıştık. sikimizde miydi? sikimde miydi? değil. ben özgürsem, ben saçımla-sakalımla-küpemle sikimin keyfine gidebiliyorsam üniversite gibi bir kuruma, herkes girebilmeliydi.
hele ki kimsenin kimseden bilgi edinme hakkını almak gibi bir hakkı yoktu. ve bunu ülkenin bekası için düşündüklerini lanse ettirip eyleme geçirmeleri gerçek bir yozluktu.

şimdi nasıl ki akp hükümeti toplum düzenini sağlama adına bir takım yasaklarla her şeyi kendi lehlerine çevirme telaşındaysa işte o zamanlar da birileri güç kendilerinde olduğu için elinden geleni ardına koymuyordu.
yeni yetme ergenler bilmez. bu ülkede her şeyin kaymağını dedeleri-babaları sayesinde yiyenler de bilmez, aslında bilirler de işlerine gelmez. devlet onlar için han-hamamdır zaten.
özgürlük mü? "o ne ola lan?" deyip kenara bile çıkarlar.

yeter ki dedelerinin ve babalarının bir zamanlar kadrolaşma sayesinde elde ettikleri yerler hep sağlam kalsın.

işte, bir zamanlar bir erkeğin küpe takıp saç uzatması gerçek bir başkaldırıydı bu ülkede. her an sokakta meydan dayağı yiyip linç edilebilirdin. şimdilerde bir manası var mıdır-yok mudur, bilmem. açıkçası sikimde de değil. az önce kendi kulaklarımı kendim deldim (dövme ve piercing stüdyom olduğundan). iki adet sol kulağa ve bir adet sağa.
askerliğimin bitmesi üzerinden bir yıl geçmişken saçlarım da 10 yıl uzattığım gibi aynı uzunluğa ha geldi ha gelecekken yine o gençlik ruhumun ve özgürlük sevdamın emrettiği uğurda yaşamaya devam etmek için. farklılığı ve asiliği sadece gösterişten ibaret sanan kolpa solculara, hoşgörüyü ise sadece kendi menfaatlerinden ibaret sanan muhafazakarlara inat.

hiçbirinize ait değilim, bilesiniz. hiçbirinize ait olmadım da hiçbir zaman. ama konu özgürlükse, konu kişisel hak ve hürriyetlerse, konu bir insanın bilgiyi edinmesi ve gerçek bir özgür vatandaş gibi her şeyi gerçekleştirmesiyse, hiç şüpheniz olmasın, sizden daha en ön saflarda oldum hep, bundan sonra da olacağım. siz ise menfaatlerinizin peşinde koşmaya devam.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder