9 Mart 2011 Çarşamba

Her Gün İstifa Etmeyi Düşünmek

işini hayatına, hayatını ise işine çevirenlerin dilekçelerini sunabilecekleri bir merci olmadığından, son sürat çekip de çıkıp gidebilecekleri bir ofisleri olmadığından bazen yer çekimine karşı koyup, boşlukta kalan eylem.

ben mesela, yıllardır kendi işimi yapıyorum. ve açıkçası işim hayatım olmuş. hayatım ise işim. yaşıyorum. yaşamaya çalışıyorum ya da. stüdyomun bulunduğu sanat merkezi sabah 11'de açılmasına karşın ben her gün uyuyorum doyana kadar. ve uyanır uyanmaz da işe gitmek için yırtınmıyorum açıkçası. bunları burada anlatmamın nedeni hava basmak ya da "aaa, bakın ben sikimin keyfine göre uyuyorum, sizse sabah 6'da uyanıp 8'deki işe gidene kadar da bir götünüzü siktirmediğiniz kalıyor" mantığı da değil.

benimkisi ne bilmiyorum açıkçası.

sonsuz bir rehavet ve sonsuz bir boşvermişlikle yaşama iç güdüsü. şartlanması. ya da refleksi. bilmiyorum. bilmediğim için de mesul değilim hiçbir şeyden. bir sabah işe gittiğimde, stüdyomda varolan her şeyin kapı eşiğine konulup da bana "siktir" çekildiğini bakışlardan anlasam geriye dönüp bakmam. bakarsam en adi orospu çocuğu olayım. 
sırtımı dönüp de giderim. zira; ardımda çekebileceğim bir kapı yok. beni sevdiğini söyleyen ve benim de kendilerine taptığımı söylediklerim yüzüme kapan birer kapı olduğundan beri hayatımda kapı yok.

ve duvarlar!

yıktım her birini. zihnimi bir balyoz yapıp da her birini un-ufak ettim. her birini çöldeki kum tanelerine dönüştürdüm. dinlerden başladım. siyasi ideolojilerle devam edip, en nihayetinde etnik kökenlerden oluşan duvarları yerle bir ettim. 

bana uzaktan bakan genç kızların, orta yaş kadınların, hayat emektarı kadınların, hayat kadınlarının ve kadınların hayatının, hayatımı koskoca bir harabe olarak görmesinin nedeni sadece bu!

ben, duvarları olmayan, kapısız bir hanım artık. her sabah yaşadığı hayattan istifa etmek isteyen, her gece yaşadığı hayat yüzünden istirfa eden, her gün doğumuna 2 saat kala yaşayamadığı hayatı için, bir türlü güvenemediği ve inanamadığı, olması için temennilerde bulunduğu tanrı'ya ricada bulunan ben!

başka bir şey değil.

ben; üzerinde hiçbir şey yazılı olmayan, yetkili merciler tarafından kabul edilmesi beklenen bir istifa dilekçesiyim. 29 yıldır öylece bekliyorum. bekletiliyorum!



***


önceden yazılıp ekşi sözlük'te yayınlanmış bir yazımdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder